Recollida de llavors per a la recuperació de la col brotonera

El biòleg Joan Simó lidera un projecte per recuperar la col brotonera, una varietat única del Vallès. Aquesta setmana, ha recollit mostres d'aquesta col per a la seva investigació.
Una persona tria llavors en un camp de cols espigades

El concurs a cegues: la novetat d’aquest any

El Joan Simó, biòleg i investigador de la Fundació Miquel Agustí, lidera un projecte, juntament amb la Fundació St. Galderic, per recuperar la col brotonera, una varietat de col que antigament es cultivava al Vallès i a altres zones de Catalunya i que a poc a poc ha anat desapareixent.

Aquesta setmana en Joan ha passat per l’hort per recollir algunes mostres de col brotonera que hem conreat aquest any per a la seva investigació. L’objectiu és recollir les llavors per analitzar-les i seleccionar quines, de totes les varietats que s’han conreat per la zona aquest any, poden donar millors fruits en un futur.

Una ma oberta aguanta desenes de llavors de col brotonera

Es parla de la col brotonera com el tresor gastronòmic del Vallès.

Es caracteritza per ser un producte de proximitat realment únic, ja que no se’n fa enlloc més que al Vallès i a alguns agricultors del Garraf. D’aquesta varietat de col tan singular se’n mengen els brotons (les tiges tendres) i els espigalls (inflorescències immadures).

Amb el procés de recuperació s’espera poder estabilitzar de nou la varietat i difondre-la a través dels productors de la zona. Què millor que poder trobar una varietat tan especial només en els agricultors de la zona.

Comparteix:

Comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *